Pompa oleju hydraulicznego

0
35
Pompa oleju hydraulicznego

Pompa oleju hydraulicznego lub też pompy oleju hydraulicznego to podzespoły spotykane w koparkach budowlanych. Jednym słowem taka pompa jest nawet w tej malutkiej kopareczce z małą kabiną i niewielką łyżką, choć w jej przypadku ta pompa nie ma znacznej mocy. Inaczej jest rzecz jasna w przypadku masywnych koparek gąsienicowych, bo w ich przypadku niekiedy można dodać tę pompę oleju hydraulicznego, po to by dana maszyna miała większą moc roboczą, choć tego typu modyfikacja to także znacznie więcej, bo elastyczne przewody hydrauliczne, oraz te twarde dostosowanymi były do pompy wytwarzającej konkretne ciśnienie i jeśli to ciśnienie zwiększyło się choćby o te 50%, to i inne elementy trzeba wzmocnić, po to by wytrzymały wyższe ciśnienie robocze.

Czy modyfikowanie koparek ma sens?

Wymiana pompy oleju hydraulicznego, czy też dołożenie drugiej ma sens, jeśli dana koparka gąsienicowa będzie pracować w rejonie górskim. Mowa tu dokładnie o tym, że tam są znacznie twardsze grunty i dlatego też koparka musi mieć wyższą moc, by sobie lepiej radzić z bardziej kamienistym podłożem. Kluczowe znaczenie ma też i to, że taka koparka w rejonie górskim musi też dłużej pracować z dala od warsztatu mechanika, bo im dłużej pracuje na terenie budowy mostu, czy też hotelu w tym trudnym miejscu, to tym większe zyski przynosi. Natomiast sprzęt nie zmodyfikowany psuł by się niemal co dzień lub co klika dni, czyli zamiast na siebie zarabiać przynosiłby głównie straty i dlatego do pracy w trudnych warunkach modyfikuje się i ładowarki i koparki, po to by dłużej pracowały bez awarii i by wolniej się zużywały w sensie eksploatacyjnym, bo budowanie z dala od zaplecza powiązanego z mechanikiem i znaczną ilością części zamiennych to trudna sprawa.

Typowa wymiana pompy oleju hydraulicznego

Taka typowa wymiana pompy oleju hydraulicznego to wymiana powiązana z popularną koparką gąsienicową lub kołową. Sprzęty te to zazwyczaj dla mechaników przypadki dość łatwe, bo nikt ich nie modyfikował, czyli są w stanie fabrycznym. Naprawienie tego typu maszyn to korzystanie z powszechnie dostępnych części do tych najpopularniejszych modeli. Nie można powiedzieć, że to naprawianie przypomina naprawianie samochodów kompaktowych zaliczanych do tych wyjątkowo popularnych, bo w przypadku koparek i spychaczy jest więcej tych drogich części, ale to nadal są maszyny powszechnie używane przez firmy świadczące usługi wodno ziemne. Dlatego znacznie więcej problemów spotyka mechanika kiedy naprawia koparkę z dwiema dodatkowymi elektrycznymi pompami oleju, bo ten sprzęt to także zmodyfikowana instalacja elektryczna.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here